Cand si cum sa mancam fructele crude pentru a ne imbunatati digestia

Cand si cum sa mancam fructele crude pentru a ne imbunatati digestia

Posted by on 20/12/2021  Leave a Comment
Categories Fit Your Life,

Fructele sunt considerate un aliment sacru, le gasim in alimentatia oamenilor din cele mai vechi timpuri si le intalnim mentionate in multe scrieri vechi.


Desi fructele se consuma in diferite forme ( sucuri, uscate, coapte, fierte etc.), toate informatiile din acest articol fac referire la consumul fructele crude intregi.


O placinta cu mere nu va avea vreodata acelasi aport nutritiv ca si merele crude. Odata cu prepararea termina a fructelor ( la mai mult de 42o C ), se distrug o parte din nutrienti, dar si enzimele din acestea.


Fructele crude sunt o sursa excelenta de minerale si vitamine esentiale, de fibre, de enzime, dar si de antioxidanti. Mai mult de atat, fiecare fruct contine o energie emotionala si spirituala specifica, care te hranesc atunci cand le consumi.


Portocalele - au calciu pana la refuz, in cea mai biodisponibila forma a lui.


Mango si bananele - sunt cele mai bune somnifere din natura


Acestea fiind spuse, ramane stabilit ca cea mai buna si benefica forma de a consuma fructe este sa fie crude si intregi.


Dar CAND este optim pentru digestia noastra sa consumam fructe?


Nu exista un calendar magic pentru a stabili cand este mai bine sa mancam fructe, dar exista, totusi, studii si cercetari care arata efectul consumului de fructe, raportat la mesele zilei.


Asadar, cel mai optim, pentru digestie, este sa consumam fructe cu jumatate de ora inainte de masa sau cu doua ore dupa masa. Cantitatea mare de fibre, creste senzatia de satietate, pentru mai mult timp. De asemenea enzimele pe care le contin fructele, ajuta la digerarea alimentelor de la masa ce urmeaza. Consumul fructelor cu 30 de minute inaintea meselor este o modalitate sigura de imbogatire a mesei cu minerale si vitamine.


De asemenea, inlocuirea gustarilor cu fructe, este un pas sigur catre pierderea in greutate. Intotdeauna zaharul din fructe (fructoza) va fi o varianta mult mai sanatoasa si recunoscuta de catre organism decat zaharul dintr-o napolitana sau un biscuite.


Altfel spus, daca stomacul nostru ar fi o matematica, fructoza ar fi o problema simpla de matematica ( pentru ca stie ce este si unde este nevoie de ea, sa o trimita) iar zaharul dintr-un biscuite ar fi o problema foarte complicata de matematica, cu tot cu integrale si extrageri de sub radicali (deoarece trebuie scindat, prelucrat etc.).


Consumarea fructelor crude si intregi cu 30 de minute inanite de masa sau ca si gustare, pe perioada unei zile, este o garantia unui tranzit imbunatatit.


Evita consumarea fructelor crude in timpul meselor imbelsugate sau ca desert, imediat dupa masa. Aceasta este o modalitate sigura de a te balona.


Exista fructe care se mananca doar ele, fara sa fie amestecate cu alte fructe. De ex. pepenele sau para.


Indiferent de fructele pa care le preferi, nu ezita sa le incluzi in alimentatia ta.


In finalul acestui articol, din convingerea mea ca tot ce isi are sursa in natura este infinit mai bun decat orice aliment procesat, iti las o intrebare la care sa te gandesti ... De ce crezi ca Eva nu a mancat o napolitana? :)


Daca ti-a placut articolul si iti este de folos, aboneaza-te la newsletter-ul nostru si vei avea noutatile direct in e-mailul tau.

FYL by GAM