8 solutii pentru a consuma fructe sau legume crude la fiecare masa

8 solutii pentru a consuma fructe sau legume crude la fiecare masa

Posted by on 20/12/2021  Leave a Comment
Categories Fit Your Life,


- Salata - Manânc-o înainte de masa sau consider-o ca si pe o garnitura pe care o manânci alaturi de felul principal. Legumele si fructele crude vin cu un plus de enzime si fibre care ajuta digestia. De asemenea, este o sursa importanta de vitamine, nutrienti si antioxidanti. Nenumarate sunt beneficiile consumului cât mai des de salate, pentru organismul uman: scaderea colesterolului, prevenirea constipatiei, amelioreaza toleranta la glucoza, îmbunatatesc raspunsul la insulina, protejeaza împotriva afectiunilor cardiace, cresc nivelul de antioxidanti din organism, reduc riscul neoplaziilor cervicale (mai ales la fumatori si consumatorii de alcool etc, neutralizeaza o parte din efectele nocive ale consumului de alcool si tutun.


·  Un fruct mâncat cu 30 min. înainte de masa - consumul fructelor înainte de masa satisface partial foamea datorita fibrelor dietetice pe care le contin fructele, iar nutrientii se vor absorbi mai usor în sânge.


·  Germeni - sunt considerati hrana terapeutica, hrana vie. Ei se gasesc mentionati în tratate de medicina de mii de ani, pentru tratarea diferitelor probleme ale organismului, atât intern cât si extern. Germenii sunt foarte bogati în vitamine, minerale, antioxidanti si alti nutrienti. Cantitatea acestor nutrienti este de aprox. 20-30 ori mai mare în gemeni decât în plantele mature. Cu un continut foarte mare de fibre, proteine si enzime ei sunt usor de obtinut, dar si de consumat. Cum putem include germenii în alimentatie: se pot adauga în supa usor încalzita, înainte de a fi consumata, se pot adauga în felul principal înainte de servire etc.


·  Smoothie - înlocuirea unei mese/zi cu un smoothie faciliteaza procesul fiziologic de detoxificare. Smoothie-urile potolesc foamea, ne hidrateaza si asigura organismului vitaminele si mineralele necesare. Prepara un smoothie din 2, 3 fructe sau legume, adauga putina apa si vei avea o gustare deliciasa si un bust de energie pentru organism.


·  Baghete sau *crutoane* - baghete de morcovi, castraveti sau telina alaturi de hummus sau pateu de leguminoase. Cum suna? Delicios, clar ! Sau supa crema de legume cu *crutoane* de telina si sfecla rosie. Delicios, de asemenea! Legumele crude au un continut ridicat de apa, putine calorii, multe fibre si o multime de nutrienti. Nu le evita. Creeaza-ti un obicei din a le consuma la fiecare masa.


·  Muraturile lactofermentate si varza murata - Stiai ca legumele care trec prin lactofermentatie sunt considerate superalimente? Lactofermentatia este procesul de fermentare a legumelor în apa cu sare, fara otet si conservanti. Fermentarea legumelor în apa cu sare produce microbi benefici care sunt foarte benefici pentru flora intestinala si, implicit, pentru sistemul imunitar. În acelasi timp, legumele fermentate astfel sunt cei mai buni antioxidanti si ajuta inclusiv la eliminarea metalelor grele din organism. Prepara o salata de varza murata cu putin ulei de masline si, eventual, cu ceapa rosie si manânc-o alaturi de felul principal.


·  Sosuri - guacamole, pesto, sos de rosii sunt doar câteva din variantele de sosuri care pot fi consumate alaturi de tortilla, baghete de leguminoase la cuptor si tot felul de alte crontonele.


·  Supe tip gazpacho - gazpacho (supa rece preparata din legume crude maruntite sau blenduite) nu este doar un simbol al dietelor mediteraneene sau unul din cele mai internationale feluri de mâncare. Gazpacho este întotdeauna o creatie, este o forma de a crea de fiecare data cea mai buna supa dintre toate. Gazpacho ne asigura satietatea, daca este consumata cu putina pâine prajita sau cartof copt, ne ajuta la menainerea unui nivel bun de hidratare, are un continut ridicat de fibre, minerale si vitamine.


Acest articol ar putea sa mai poarte titlul de 8 solutii pentru a te hrani cu hrana vie. În urma cu 2500 de ani, Hipocrate – parintele medicinei spunea “Hrana sa va fie medicament si medicamentul hrana”. El credea ca boala îsi are radacinile într-o nutritie deficitara, iar daca oamenii ar învata sa manânce într-un mod sanatos, toate problemele ar disparea si corpul s-ar însanatosi. O alimentatie bogata în nutrienti reprezinta baza sanatatii noastre, iar constientizarea importantei alimentelor pe care le consumam este esentiala.


Te îndemn sa manânci cât mai multe alimente crude/vii si sa te apropii prin cât mai multe actiuni de natura. Este locul din care venim si în care ne întoarcem.


Daca ti-a placut articolul si îti este de folos, aboneaza-te la newsletter-ul nostru si vei avea noutatile direct în e-mailul tau.


FYL by GAM