17 solutii pentru a gestiona cu usurinta pofta de dulciuri

17 solutii pentru a gestiona cu usurinta pofta de dulciuri

Posted by on 20/12/2021  Leave a Comment
Categories Fit Your Life,


Foarte multi oameni simt, în mod regulat, nevoia de zahar. De altfel, dulcele este primul gust pe care oamenii îl prefera, înca de la nastere. Dar, când devenim adulti, în spatele acestei pofte pot sta multe motive. Câteva dintre ele sunt: nevoia creierului de a primi o *recompensa*, lipsa de magneziu, nerespectarea ritmului circadian, lipsa de crom, fluctuatii ale glicemiei, blocaje emotionale (emotii pe care nu stim sa le gestionam), carente ale unor vitamine, bolile intestinale, consumul regulat de zahar *ascuns*, mesele dezechilibrate în nutrienti, expunerea prelungita la stres. În orice caz, pofta de dulce ne spune ca avem un dezechilibru intern.


De ce, totusi, simtim nevoia de dulce în toate aceste situatii si în altele? Pentru ca zaharul este un carbohidrat, iar carbohidratii reprezinta principala materie prima a organismului pentru a produce energie rapid.


Ce sa faci atunci când simti nevoia de dulce:


  1. Bea un pahar cu apa. De multe ori confundam foamea cu setea. Corpul nostru nu prea stie sa faca diferenta între ele.
  2. Manânca suficient si sanatos, adica corect nutritiv. Atunci când alegi ce manânci alege dincolo de papilele gustative. Este important ca mâncarea sa fie gustoasa, dar este foarte important ca mâncarea sa fie hranitoare pentru organism. Poti mânca calorii goale, care nu au nicio valoare nutritiva pentru organism. În acest caz, organismul tau îti va cere zahar pentru ca va avea nevoie de energie. Din acest motiv este esential ca mesele sa fie, înainte de toate, hranitoare pentru organism.
  3. Manânca un fruct. Pastreaza fructele la îndemâna, la vedere. În definitiv, cea mai buna metoda de a nu consuma un aliment este sa nu îl ai la îndemâna si cea mai buna cale de a consuma un aliment este sa îl ai la îndemâna. Se zice ca pofta de fructe este cea mai sanatoasa pofta.
  4. Savureaza ceea ce manânci, nu te îndopa. Alege sa manânci un dulce mai sanatos si mai putin din el, decât sa manânci un dulce mai putin sanatos într-o cantitate mai mare.
  5. Evita îndulcitorii artificiali. Îndulcitorii artificiali pot parea o idee grozava, dar nu s-a demonstrat niciun beneficiu al lor în epidemia obezitatii si nici nu diminueaza pofta de zahar. Mai mult, unii din indulcitorii artificiali sunt trecuti ca agenti cancerigeni, pe listele substantelor periculoase ale anumitor tari
  6. Asigura-ti un somn odihnitor. Exista dovezi stiintifice care arata ca lipsa somnului este adesea urmata de o crestere a poftei de alimente dulci, sarate si cu amidon. De asemenea, cercetatorii au descoperit ca avem tendinta de a face alegeri alimentare nesanatoase atunci când suntem obositi.
  7. Vorbeste cu un prieten. Stresul este una din cauzele poftei de dulce. Fie ca este vorba despre un serviciu stresant, o relatie nefunctionala, o slaba încredere în tine, vorbeste cu un prieten. Stresul este un mare consumator de energie. Elibereaza-te de tristete si va disparea si pofta de dulce.
  8. Manânca mai multe proteine. Proteinele au roluri multiple si foarte importante în organism, asa cum am scris în articolul despre proteine. Unul dintre acestea este normalizarea zaharului din sânge. Deseori, nevoia de zahar este asociata cu lipsa proteinelor din alimentaaie.
  9. Manânca doar putin din dulcele la care poftesti. Daca poti mânca doar o bucata de ciocolata sau doar o prajitura, este în regula. Manânc-o si treci mai departe. Fa-o ocazional, ca si exceptie.
  10. Evita anumite declansatoare. Daca stii ca exista anumite situatii care îti pot activa pofta de dulce, evita-le.
  11. Ia magneziu. Deficitul de magneziu, al organismului, în zilele noastre, este frecvent. Deseori este "tradus" de catre corpul nostru ca si pofta de ciocolata.
  12. Nu te înfometa. Daca vei lasa o perioada mare între mese si se va instala foarte tare senzatia de foame, vei avea tendinta sa manânci mai mult si, cu siguranta si ceva dulce.
  13. Fa o lista cu motivele din care vrei sa manânci mai putin zahar si citeste-o de fiecare data când te "asalteaza" pofta de dulce. Poate te ajuta sa notezi si faptul ca dulciurile îti dau energie pe moment, dar ti-o fura la fel de repede. Mai mult, zaharul scade eficienta sistemului imunitar.
  14. Manânca snacks-uri sanatoase. Da, exista ! Sunt acele batoane din fructe uscate si nuci. Unele sunt de-a dreptul delicioase.
  15. Manânca prune uscate sau curmale. Exista mai multe surse de zahar natural care pot fi utilizate în loc de zahar, atât pentru a îndulci diverse preparate cât si care pot fi consumate ca atare. Fructele uscate, în general, au aceasta proprietate. Curmalele si prunele uscate exceleaza ca si îndulcitori naturali.
  16. Fa-ti un smoothie din fructe. Fructoza este, de fapt, zaharul regasit în mod natural în fructe si ne ajuta sa ne satisfacem pofta de dulce. Prepara un smoothie doar din fructe si putina apa. Îti vei satisface si pofta de dulce si îti vei si hidrata organismul.
  17. Prepara-ti propriile dulciuri, respectând regulile de nutritie. Alege sa-ti prepari propriile dulciuri. Foloseste zahar din floare de cocos, sirop de curmale, de agave sau miere. Foloseste ingrediente de calitate si combina-le într-un mod sanatos.


Dulciurile pot face parte din alimentatia noastra, daca se aleg cele prietenoase cu sanatatea si silueta. Alegerile ne aparain !


Daca ti-a placut articolul si îti este de folos, aboneaza-te la newsletter-ul nostru si vei avea noutatile direct în e-mailul tau.


FYL by GAM